Usvojen standard SRPS ISO 10004:2020
Usvojen je standard SRPS ISO 10004:2020 Menadžment kvalitetom – Zadovoljstvo korisnika – Smernice za praćenje i merenje.
Ovaj dokument identičan je sa ISO 10004:2008 Quality management – Customer satisfaction – Guidelines for monitoring and measuring. U ovom dokumentu daje se uputstvo organizaciji da uspostavi efektivne procese za praćenje i merenje zadovoljstva korisnika.
Da bi postigla svoj cilj organizacija treba da:
- prepozna očekivanja kupca
- prikupi podatke o zadovoljstvu kupaca
- analizira podatke o zadovoljstvu kupaca
- pruža povratne informacije za poboljšanje zadovoljstva kupaca
- prati zadovoljstvo korisnika u toku
Međunarodni standard serije ISO 10000 može da koristi bilo koja organizacija bez obzira na vrstu, veličinu ili proizvod. Fokus je na kupcima izvan organizacije, a ne na dobavljačima ili njegovom osoblju.
Prednosti merenja zadovoljstva korisnika su:
- dobijanje informacija o novim očekivanjima
- rešavanje žalbi na obostrano zadovoljstvo
- identifikovanje trendova i na taj način otkloniti uzroke žalbi
- pristup za rešavanje žalbi usmeren na kupca
- ohrabrivanje zaposlenih da poboljšaju svoje veštine u radu sa kupcima
- osnova za kontinuirani pregled i analizu procesa rešavanja žalbi
Ovo treće izdanje ukida i zamenjuje drugo izdanje (ISO 10004:2012), koje je tehnički revidirano.