skip to Main Content

Dobrodošli

Asocijacija za kvalitet i standardizaciju Srbije svakodnevno sprovodi  aktivnosti na afirmaciji sistema kvaliteta u svim segmentima društva  kroz razmenu znanja, ideja i iskustava, radi postizanja konkurentnosti  privrede

Budite u Kontaktu

E-mail: office [at] aqss.rs
Telefon: +381 37 410 710
Adresa: Čupićeva 4/3, 37000 Kruševac, Srbija

Naša Lokacija

+381 37 410 710 office [at] aqss.rs

Usvojen standard SRPS ISO 10004:2020

Usvojen je standard SRPS ISO 10004:2020 Menadžment kvalitetom – Zadovoljstvo korisnika – Smernice za praćenje i merenje.

Ovaj dokument identičan je sa ISO 10004:2008 Quality management – Customer satisfaction – Guidelines for monitoring and measuring. U ovom dokumentu daje se uputstvo organizaciji da uspostavi efektivne procese za praćenje i merenje zadovoljstva korisnika.

Da bi postigla svoj cilj organizacija treba da:

  • prepozna očekivanja kupca
  • prikupi podatke o zadovoljstvu kupaca
  • analizira podatke o zadovoljstvu kupaca
  • pruža povratne informacije za poboljšanje zadovoljstva kupaca
  • prati zadovoljstvo korisnika u toku

Međunarodni standard serije ISO 10000 može da koristi bilo koja organizacija bez obzira na vrstu, veličinu ili proizvod. Fokus je na kupcima izvan organizacije, a ne na dobavljačima ili njegovom osoblju. 

Prednosti merenja zadovoljstva korisnika su:

  • dobijanje informacija o novim očekivanjima
  • rešavanje žalbi na obostrano zadovoljstvo
  • identifikovanje trendova i na taj način otkloniti uzroke žalbi
  • pristup za rešavanje žalbi usmeren na kupca
  • ohrabrivanje zaposlenih da poboljšaju svoje veštine u radu sa kupcima
  • osnova za kontinuirani pregled i analizu procesa rešavanja žalbi

Ovo treće izdanje ukida i zamenjuje drugo izdanje (ISO 10004:2012), koje je tehnički revidirano.

 

Back To Top
×Close search
Search